När vi reser så reser vi i olika konstellationer, ibland reser jag bara med min man, ibland hela familjen och ibland med min mamma. Denna resan på ön Lanzarote var en tre generations resa, jag, mitt yngsta barn och min mamma.

Min fina mamma har ett tag haft en önskan att hon, jag och min minsting skulle resa på en resa tillsammans, ibland åker vi charter och ibland bokar vi det själv. Och nu var det äntligen dags för vår chartervecka tillsammans på Lanzarote.

Många flygresor har han gjort på sina snart fyra år, men lika fascinerad varje gång. Storebror håller koll på att det är 13 länder som lillebror än så länge besökt.

Stolt kille med ny väska

Morgnarna

Mina morgnar började likadant med en promenad eller löprunda, men det var bara miljön som skiftade. Någon morgon var jag vid havet, någon morgon nere i hamnen och några morgnar vid vulkaner. Jag upplevde Lanzarote som väldigt välordnat och med alla dessa fina vita hus, många vulkaner (som jag kommer skriva mer om i kommande inlägg) och en massa kaktusar och palmer. Under tiden som jag var på upptäcktsfärd så lekte min minsting med sin mormor på vårt hotell, win- win för alla.

Så fin väggmålning!

Stranden

Stranden vid vårt hotell var fin och väldigt barnvänlig att bada på tack vare vågbrytare. Vi hade många dagars strandhäng med lek i sanden och kanske mer plask i havet än långa bad, då det fortfarande var tidigt på säsongen.

Här är jag:)

Maten

Vi hade halvpension på vårt hotell. Maten var vi nöjda med, men det som var negativt med vårt hotell var ljudnivån i restaurangen. Det är ett familjehotell och det var så mycket barn (vi åkte ju också med barn, så det är egentligen inget problem). Men på kvällarna hade vi turen att få bord utomhus för att annars hade inte middagen blivit lika mysig. Luncherna som vi åt i andra städer eller nere vid stranden njöt vi av räkor, sallader och annat gott.

Mmm, gambas al Pil Pil.
Min mamma och min minsting<3
Vårt hotell Tui Family Life Flamingo Beach Resort.

Dagarna på Lanzarote fylldes som jag tidigare berättat av promenader, löprundor, bad i hav och pool, och tid till en massa mys på fina Lanzarote. Har du varit här och vad var din upplevelse av Lanzarote isåfall?